2. Senaraikan kelemahan-kelemahan yang telah dikenalpasti.
3. Senaraikan kemahiran-kemahiran yang belum dikuasai.
Cadangan tindakan yang diputuskan diperinci dan didokumentasi untuk tujuan perlaksanaan.
1. Tajuk Program/projek
2. Kumpulan Sasar
3. Rasional
4. Matlamat
5. Kumpulan Sasar
6. Tempoh Pelaksanaan
7. Strategi Pelaksanaan/Pelan Bertindak
8. Pemantauan dan Penilaian
9. Tindakan Susulan
Difailkan dalam fail yang boleh ditambah.
1. Pemantauan terhadap perlaksanaan program sepanjang masa
2. Penilaian terhadap keberkesanan program
3. Jika masih gagal mencapai objektif mungkin perlu lakukan kajian semula, penyesuaian atau perubahan.
Kegagalan mengatasi kelemahan murid bermakna kita merelakan murid tersebut gagal mencapai target yang telah ditetapkan, samada target cemerlang atau target lulus. Tindakan berfokus dan segera mengatasi kelemahan murid perlu dilakukan supaya murid dapat mengatasi kelemahan dan seterusnya dapat menjawab soalan dengan betul. Selagi kelemahan tersebut tidak diatasi, selagi itulah murid ini tidak akan dapat menjawab soalan dengan betul dan akan gagal mencapai target yang telah ditetapkan untuknya.
No comments:
Post a Comment