love

love
the love of my existance

Assalamualaikum. Salam Satu Malaysia.

Blog ini khusus diwujudkan sebagai ruang untuk meluahkan cetusan idea dan menyalurkan perbincangan kreatif dan inovatif untuk melestarikan peningkatan kualiti pendidikan, khususnya pengajaran dan pembelajaran bahasa-bahasa di WP Labuan.


MJ BOWLING TOURNAMENT 2010

MJ BOWLING TOURNAMENT 2010

Thursday, March 11, 2010

Hampir Dah...

Hari ini baru 11 Mac 2010. Ada lagi 9 hari untuk terlaksananya waktu yang dinanti-nantikan oleh ahli keluarga MJ : First Annual MJ Family Bowling Tournament 2010. Bahang sudah mula dirasakan oleh semua potensi pemain setiap kumpulan. Tambahan musim-musim panas ini. Masing-masing asyik mengatur strategi yang tidak pernah teratur-atur. Asyik dirombak adalah. Samseng Kampung Dusun tidak pernah memikirkan kemungkinan mereka akan kalah. Tidak sama sekali. Beratus sudah duit dibelanjakan Taikonya untuk memastikan kejayaan nanti, samada dari segi psikologi ke, strategi ke, wallahualam. Pakaian seragam? Hmm, memang susah pasukan lain hendak menyaingi. Sudahlah cantik, mahal, ada kelaslah pulak. Apabila dengan sengajanya menayangkan t-shirt kumpulan kepada pesaing lemah yang lain, riak, riak sungguh kami.

Hadiah-hadiah yang bakal diterima bukan calang-calang hadiah. Diimport khas dari seberang laut. Dari WP Labuan. Bertuah badan yang menang. Piala Pusingan? Berpusinglah mata mereka yang mungkin tidak menang nanti. Tidak kurang juga yang siap sudah penat buat latihan julang hadiah. Kalau melihatkan komen-komen di facebook mengenai acara ini, kumpulan lain sekadar boleh menang sorak. Ipoh Bar? Ada Irwan konon. Tidak mengapa. Irwan sibuk dengan anak baru, tidak sempat buat latihan. Mesej kepada pemain-pemain Bosanova : Bola yang dicari yang boleh memuatkan kesemua 5 jari, masih belum tercipta. Kepada Lu Pikirlah Sendiri, cadangan untuk mengasapkan kemenyan pada bola dan kasut boling, mustahil sungguh untuk direalisasikan.

Apa pun yang terjadi, yang pastinya, semangat sudah samada berkobar-kobar atau lemah, tidaklah boleh dijangka untuk kumpulan mana. Persiapan yang paling penting - bersedia untuk sakit perut ketawa sepanjang kejohanan tersebut. Ayie, Kamal, Aswad, Cik Apek, Pengerusi dan mangkuk tambah yang lain, pasti tidak akan lekang dengan dialog-dialog P.Ramlee. Pengerusi, Yah Yot, Mak Tam, Mak Ngah, mesti tidak akan ketinggalan dengan kekecohan mereka. Pak Ngah akan sentiasa ada untuk meredakan keadaan. Nasib baik Cik Ala tidak ada nanti. Kalau tidak, tentu kecoh majlis jadinya dengan kelembapan menangkapnya. Ayoi, Adik, Abang dan semestinya, ACU, pasti digeruni. Semoga Allah memberkati acara kami nanti. Apa yang penting, ukhuwah dan kasih sayang keluarga bertambah-tambah erat lagi nanti.

No comments:

Post a Comment